מחשב נייד זול – זה אפשרי

לא מעט אנשים נוטים לחשוב, אם הם צריכים לקנות מחשב נייד אזי מדובר בהוצאה לא קטנה. כמובן שהכל יחסי, אבל הנחת היסוד של מרבית האנשים שמדובר על הוצאה שיכולה להגיע ל-3000 שקל ויותר.

זה נכון שמרבית המחשבים הניידים כיום, בוודאי אם בוחרים לרכוש מחשב נייד מומלץ וטוב, אז צריך להשקיע סכום רציני, סכום שאכן מגיעים למספרים שציינו. אך זה לא אומר שאנחנו לא יכולים למצוא מחשב נייד במחיר זול, במחיר שיכול להתאים לכל כיס, ואפילו למצוא מחשב נייד איכותי, כזה שישרת אותנו לא מעט שנים.

לפני שאנחנו נסביר מה זה אומר בעצם מחשב נייד במחיר זול, חשוב להדגיש היבט שאיננו בהכרח מתחום המחשבים אלא יותר מתחום השיווק. כל חנות מחשבים מציעה מגוון קטלוג רחב של מוצרים מן הסתם, כאשר הרבה פעמים בתקופות מסוימות היא מורידה מחירים עבור קהלים מסוימים, מתוך הנחה שיהיה ביקוש רב וזה ישתלם לה. למשל, לפני תחילת שנת הלימודים בתיכון או באקדמיה, נוכל למצוא מחשבים ניידים במחירים מוזלים. לכן משתלם מאוד לפנות בתקופה זו אל החנויות ולראות מה הן מציעות.

מה זה אומר מחשב נייד זול

כשאנחנו מדברים על מחשב נייד זול, הרי שהכוונה שלנו היא למחשב שהאיכות שלו אולי פחות טובה ממחשבים אחרים, ובכל זאת היא מספקת, היא מתאימה לצרכים שלנו. למשל, במקום לקנות מעבד חזק, דוגמא I5, הרי שאנחנו יכולים לקנות מעבד I3.

כך למשל, במקום לקנות כרטיס מסך ברמה גבוהה, אז אנחנו יכולים לקנות משהו בסיסי יותר, כנ"ל לגבי רמת זיכרון (כאן יכול לשחק לטובתנו העניין שניתן להוסיף זיכרון פנימי וחיצוני), וכן לגבי זמן הטעינה של המחשב (כמה זמן יש להטעין אותו וכמה זמן הוא יכול לעבוד בלי חיבור לחשמל.

צריך לציין, שבמהלך השנים נוצר תת תחום בעולם המחשבים הניידים, אולטרא נייד, מחשב יותר קטן בגודל ובמשקל ממחשבים ניידים רגילים (מסך בגודל 10-11 אינץ'), ובמקרים רבים הוא הרבה יותר זול, בין היתר בגלל שהמאפיינים שלו הרבה יותר פשוטים ובסיסיים.