מחשב נייד מומלץ

כיצד בוחרים מחשב מומלץ

במהלך העשור האחרון, התרחש שינוי מעניין ודרמטי בתחום המחשבים. אחרי שנים בהם המחשבים הנייחים שלטו ללא עוררין בנתוני המכירות, אזי שבעשור האחרון השתלטו על הנתונים מחשבים ניידים ואלה הפכו להיות למוצר הרבה יותר פופולארי ומבוקש.

אפשר למצוא לכך הסברים רבים, החל מיתרונות השימוש במחשב נייד, המשך בזה שכיום אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מחשבים ניידים אשר מתאימים לכל אחד ולכל שימוש, בין אם זה אישי או מקצועי, וכלה בכך שהיום מחשבים ניידים הם ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהם היו בתחילת דרכם. יש להם מעבדים הרבה יותר חזקים, כרטיסי מסך איכותיים, ובאופן כללי הם יכולים לספק שירות הרבה יותר טוב. כך למשל, אנחנו יכולים למצוא מחשבים ניידים מקצועיים עבור מעצבים גרפיים, ואנחנו יכולים למצוא אפילו מחשבים שמתאימים לגיימרים.

השאלה היא, כיצד אנחנו יכולים לבחור מחשב נייד מומלץ. בכל חנות מחשבים אנחנו נמצא שורה של מחשבים ניידים שנחשבים טובים יותר מאחרים, מומלצים יותר. הצוות ישמח להסביר לנו, מה בדיוק הופך אותם לכאלה. אנחנו צריכים לברור מתוך ההמלצות, מחשב נייד שנראה לנו מתאים לצרכים שלנו.

מה הופך מחשב נייד למומלץ

ראשית, עלינו לבחון את המעבד של המחשב, עד כמה הוא חזק, עד כמה הוא איכותי ומאפשר למחשב לעבוד בצורה מהירה ואיכותית. כך למשל אנחנו יכולים למצוא מעבדי I5  או I7 של אינטל שנחשבים ברמה מאוד גבוהה.

שנית, עלינו לבחור את הזיכרון של המחשב. כידוע, ככל שהוא חזק יותר, כך גדל הסיכוי שהוא יעבוד בצורה טובה ומהירה יותר. זה יכול להשפיע בפרט על מחשבים של מעצבים גרפיים ובכלל על מחשבים שאמורים להחזיק תוכנות כבדות.

שלישית, יש לבחור את גודל הדיסק הקשיח וכן את היכולת להוסיף דיסק קשיח נוסף אם יש צורך. בכלל, יש לבדוק עד כמה המחשב הוא גמיש במובן הזה, שניתן להוסיף לו אמצעים שנמצאים מחוץ למפרט הכללי.

ארבע, מן הסתם, יש לבדוק כרטיס מסך וכרטיס קול. בין אם אנחנו משתמשים במחשב לצרכים מקצועיים או לצרכים אישיים. לעיתים המלצות של עובדים של חנויות מחשבים (שימו לב לזהות שהאדם מולכם מקצועי ובאמת מבין) יכולים לעזור לקבל החלטה טובה יותר.